8901 Varna,Bulgaria 089 409 6177

Ремонт

Общо

Главно за ремонт, 2-тактовите двигатели се различават от 4-тактовите, по това ,че имат повече компоненти, които се нуждаят от по-често планирана поддръжка. Цената и усилията, направени от възстановяването на 4-тактов двигател, са по-скъпи и по-изтощителни за изграждане, отколкото възстановяване на 2-тактов. Въпреки че 2-тактовия има прост и не толкова сложен дизайн и изисиква далеч по-малко пари за поддръжката на горната част на двигателя. Няма да рисувам картини от учебници и да обясня какво представляват две или четири ленти. Знаем следното: двутактовите извънбордови двигатели са пълни с гориво, състоящо се от смес от бензин и масло, а четиритактови двигатели са пълни с бензин.

Разликата между 4-тактов и 2-тактов двигател

Основно

2-тактов двигател е по-опростен от гледна точка на дизайн, но това не означава, че е по-надежден. Както вече споменах, животът на 4-тактов двигател е пет пъти повече от двутактов. Естествено, ние сравняваме моделите на карбуратора на такива двигатели.

Двутактов двигател

При него отделните работни фази се извършват за два хода на буталото, т.е. за един оборот на коляновия вал – запълване с въздух или горивна смес, компресиране, възпламеняване и работен ход на буталото, и изхвърляне на отработените газове.

Четиритактов двигател

Четиритактовият двигател е вид бутален двигател с вътрешно горене, при който работният цикъл се състои от четири такта. Неговите основни разновидности са двигател с цикъл на Ото и двигател с цикъл на Дизел. Характерното за четиритактовия двигател е, че от четирите има само един работен такт, който се осъществява за два оборота на коляновия вал на двигателя.